Om barnehagen
Velkommen til Rektorhaugen Kanvas-barnehage! Vi ligger i grønne omgivelser nær marka, og med store muligheter for fysisk aktivetet og bevegelse i natur.
Vi har en mangfoldig personalgruppe med variasjoner i både alder, kjønn, utdanning, erfaring og kulturell bakgrunn.
I barnehagen er vi opptatt av å møte alle med barn med anerkjennelse og respekt, og de skal lære å ta vare på seg selv og hverandre. Vi jobber med å bygge vennskap og fellesskap, og alle barn skal oppleve å bli inkludert. Vårt mål er at alle barn skal trives i barnehagen og oppleve et godt psykososialt miljø.
Vi er opptatt av å skape en trygg arena rundt barna, som inviterer til utforskning, kreativitet og samspill. Leken er barnas viktisgste arena, og vi har derfor ekstra fokus på å skape gode rammer for barns lek. Dette omhandler også å utvikle et inspirerende fysisk miljø både inne og ute, og aktive ansatte som er tett på for å støtte barn som trenger det.
Rektorhaugen Kanvas-barnehage ligger sentralt til på Tåsen omringet av grønne områder, med store muligheter for fysisk aktivitet og bevegelse i natur.
Barnehagen har plass til 95 barn i alderen 1 – 5 år fordelt på 6 avdelinger. Det er tre småbarnsavdelinger med barn 1- 2 år, to mellomavdelinger med barn 3 – 4 år og en 5 års avdeling.
Det er 23,97 årsverk knyttet til barnehagen, som utgjør tilsammen 27 ansatte.
Åpningstiden er kl 7:30 – 17:00.
Kontaktinformasjon:
Barnehagens ledelse: Kari Thordarson, kari.thordarson@kanvas.no; 40635812,
Hilde Kjersti Asphjell, hilde.asphjell@kanvas.no, 40635814
Avdeling Luna: rektorhaugen.luna@kanvas.no; 40635807
Avdeling Il Sole: rektorhaugen.ilsole@kanvas.no; 40635811
Avdeling Stella: rektorhaugen.stella@kanvas.no; 40635815
Avdeling Aria: rektorhaugen.aria@kanvas.no; 40635809
Avdeling Mare: rektorhaugen.mare@kanvas.no; 40635804
Avdeling Terra: rektorhaugen.terra@kanvas.no; 40635806
Ny i barnehagen
Før oppstart
Før barnet begynner i barnehagen mottar de foresatte en sms med beskjed om å registrere barnet og foresatte i kommunikasjonsplattformen MyKid. I MyKid skal dere fylle ut kontaktinformasjon og andre opplysninger som er viktig for barnets opphold i barnehagen, blant annet et samtykkeskjema og en egenerklæring om barnets helse.
Foreldre som ikke bor sammen skal fylle ut hvert sitt skjema.
Opplysninger om barnets helse er taushetsbelagt og det vil være begrenset tilgang til informasjonen i barnehagen.
For å skape en mest mulig trygg og god oppstart for dere og deres barn, har vi valgt å legge til rette for at vi møtes allerede før oppstart.
Vi inviterer derfor til 3 besøksdager til de som begynner på småbarnsavdeling, hvor dere kan komme sammen med barnet for å bli litt kjent med barnehagen på forhånd. Her vil dere møte en ansatt fra avdelingen barnet skal begynne på, samt andre barn og foreldre som skal starte på samme avdeling. Her vil dere få litt informasjon om oppstarten, spørre om alt dere måtte lure på og begynne å bli litt kjent med hverandre og noen som jobber på avdelingen deres barn skal begynne på.
For de som skal starte på storbarnsavdeling, så vil avdelingen ta kontakt for å avtale besøk.
Dere er også hjertelig velkommen til å besøke barnehagen utenom oppsatt tid, hvis besøksdagene ikke skulle passe. Ta i så fall kontakt på forhånd for å avtale tid, slik at de ansatte kan sette av tid til å ta dere godt i mot.
Lek gjerne på barnehagens lekepass når barnehagen er stengt, slik at barnet blir trygg på omgivelsene.
Snakk jevnlig med barnet ditt om barnehagestarten. Ta gjerne bilde av barnehagen og ting der slik at det blir lettere å ha noe håndfast når dere skal snakke om barnehagen hjemme.
Tilvenning
Les mer om tilvenning her: Tilvenning i barnehagen – Kanvas
Å begyne i barnehage er for mange nytt og spennende. For at oppstarten skal bli god og trygg, er det greit for dere å vite enda litt mer om hvordan vi tilrettelegger tilknytningsperioden akkurat hos oss.
Vi oppfordrer dere til å sette av så mye tid som dere har mulighet til de første ukene. De første dagene kommer en av dere sammen med barnet til barnehagen. Da deltar dere i daglige rutiner, og vi bruker tid på å bli kjent med hverandre. Det er naturlig at de første dagene blir korte, da det er mange inntrykk for barnet. Noen barn trenger mer tid enn andre for å oppleve trygghet og tilknytning til de ansatte i barnehagen. Sammen med dere vurderer vi individuelt når vi opplever at nettopp deres barn er klar for å være i barnehagen, mens dere går fra en liten stund.
Det kan virke trygt for barnet å ha en bamse eller noe annet hun/han er glad i med seg den første tiden. Mange barn bruker også smokk, koseklut eller et kosedyr ved soving.
Vi anbefaler at barnet har noe kortere dager de første ukene, dersom dere har mulighet til det.
Den første tiden vil man få tildelt en tilknytningsperson. Denne personen er den dere og barnet har mest kontakt med den første tiden. Når denne tilknytningen er opprettet, er det lettere for barnet å opprette relasjoner til de andre ansatte i barnehagen. Tilknytningspersonen skal være tilgjengelig for dere foreldre og barnet den første tiden. Om barnet viser sterkere tilknytning til en annen av de ansatte, kan barnehagen velge å bytte tilknytningsperson. Dette for å ivareta barnets medvirkning til en trygg og god start.
Startsamtalen
Om startsamtalen i Kanvas: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas
Som oftest gjennomfører vi startsamtale med dere foreldre før oppstart. Det er en av de pedagogiske lederne på avdelingen som inviterer til samtale.
Gjennom startsamtalen blir vi litt bedre kjent, og barnehagen får informasjon som bidrar til at vi kan møte barnet og dere som familie på best mulig måte når barnet begynner i barnehagen.
Praktisk info
Klær og utstyr
Utstyrsliste (forslag til klær og utstyr som er lurt å ha med alt etter årstid):
Til grovgarderobe:
- regntøy
- høst-/vinterdress, jakke
- ulldress/fleece
- sko tilpasset årstid, gummistøvler/cherrox
- solkrem
- caps/solhatt, lue, votter hals
- smokk, kos
Til fingarderobe:
- skinnfell/pledd (for barn som sover)
- sovepose (for barn som sover)
- skiftetøy – dobbelt sett (gjerne strømpebukser, sokker, body eller lignende)
- ekstra lue og votter
- sekk
- tøfler/innesko
Til baderommet:
- bleier (ikke "up-and-go")
- våt- eller tørrservietter
- salve om ønskelig
For øvrig:
- drikkeflaske (tas med hjem hver dag for vask)
- vi oppfordrer til å ha et gjenbruksnett eller lignende hengende i garderoben til vått tøy.
- vær obs på klær og sekker med lange snorer, Dette kan medføre kvelningsfare, så klipp de gjerne av om mulig.
Merk ALT med navn.
Bringe og hente
Barnehagens åpningstid er kl 7:30 – 17:00. Hvis barnet ønsker å spise frokost i barnehagen (må ta med selv), må man være her senest kl 8:30.
Hvis man kommer senere enn vanlig, barnet skal ha fri eller er syk, ønsker vi å få beskjed. Dette kan gjøres vi vår kommunikasjonsportal Mykid eller på telefon til avdelingen.
Vi stenger kl 17:00, så foreldre må være i barnehagen i så god tid at man rekker å ha hentet barnet innen dette tidspunktet.
Ved levering og henting setter vi av litt tid for informasjonsutveksling mellom foreldre og ansatte, både om det er noe spesielt vi ansatte skal være oppmerksomme på vedrørende barnet og foreldre kan forvente en kort oppdatering om hvordan barnet har hatt det i barnehagen den aktuelle dagen. Det er viktig med god kommunikasjon mellom barnehagen og foreldre.
Mat og måltider
I Kanvas følger vi Helsedirektoratets retningslinjer for mat og måltider i barnehagen.
Les mer om mat og måltider i Kanvas-barnehagene her: Sunn mat i barnehagen – Kanvas
Vi er opptatt av å servere sunn og variert mat. Barnehagen serverer 3 varmmåltider i uken, denne maten får vi levert fra Matibox, som er et cateringfirma. De to resterende dagene serverer vi brødmat, havregrøt eller at avdelingene selv lager varm mat. Da er gjerne barna med.
Måltidene skal være en arena for gode samtaler og sosialt fellesskap, og matglede skal prege måltidene. Dette omfatter alt fra stemningen, dialogen, samspillet, smakene, matlaging m.m.
Hver dag er det matpakkemåltid på ettermiddagen, og ev egen matpakke til frokost om man vil at barnet skal spise frokost i barnehagen.
Alle barn tar med noe frukt en gang pr uke, som deles opp og serveres til barna i løpet av dagen.
Tur
Avdelingene går vanligvis på tur en gang i uka på en fast turdag, men 1-åringene har ofte den første tiden nok med å gjøre seg kjent på barnehagens område.
Turene går både rundt i nærmiljøet og til steder lenger unna, avhengig av alder og mestringsnivå.
Bursdagsfeiring
På barnets bursdag har vi en markering av dagen i barnehagen. Barnet får krone, og vi markerer med sang og smoothie.
Hvis barnet skal arrangere bursdag hjemme, oppfordrer vi til at man passer på å ikke ekskludere noen barn på avdelingen. Hvis man ikke ønsker å be alle barn på avdelingen, bør man finne naturlige skiller som aldersgruppe e.l. Vi ber om at invitasjoner sendes direkte til de som inviteres, og ikke legges i barnets hyller. Vi kan være behjelpelige med å sende ut invitasjon på e-post.
Barnehagen leier ut lokalene hvis man ønsker å feire bursdag i barnehagen. Prisen for dette er kr. 500,-. Ta kontakt med barnehagens ledelse for å avtale dette.
Feriestengt og -avvikling
Kanvas-barnehagene holder stengt jul- og nyttårsaften, onsdag før skjærtorsdag og 5 planleggingsdager i løpet av barnehageåret. Barna skal i tillegg ha fire ukers ferie i løpet av barnehageåret. Barn som skal slutte i barnehagen må avvikle ferien før 1. august.
Barnehagen har sommerstengt hver sommer uke 28, 29 og 30.
I tillegg er barnehagen stengt romjul, julaften, nyttårsaften og onsdag før skjærtorsdag.
Samtykker
Foreldre fyller ut et samtykkeskjema i MyKid før barnet starter i barnehagen. I dette skjemaet fyller dere ut om dere f.eks. tillater at det tas bilder av barnet, og om dere tillater at barnet kan bli med på tur med offentlig transport.
Foreldre kan gjøre endringer i samtykkeskjemaet gjennom året.
Personvern
Alle barnehager har en lovpålagt plikt til å sørge for at personopplysninger er tilfredsstillende sikret for å unngå krenkelser av personvernet til ansatte, barn og foreldre. Barnehagen skal gjennom planlagte og systematiske tiltak sørge for tilfredsstillende informasjonssikkerhet med hensyn til konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet ved behandling av personopplysninger. Personopplysninger skal ikke lagres lenger enn det som er nødvendig.
Samtykke
Lagring av personopplysninger om barn og foresatte forutsetter at samtykkeskjema er fylt ut og signert. Dette gjøres på MyKid.
Barnemapper
Hver barnehage har et digitalt barnemappearkiv der all dokumentasjon om barn som går i barnehagen arkiveres. Daglig leder i barnehagen, eller stedfortredende, er ansvarlig for tilgangskontroll. Kun ansatte som jobber med barnet har tilgang til mappen.
Foresatte har normalt tilgang til informasjonen i barnemappen, for eksempel startsamtale og oppfølgingssamtaler. Dokumenter som er utarbeidet for eventuell intern saksforberedelse kan unntas fra innsyn. Barnets foresatte har som hovedregel rett til innsyn i alt som omhandler sitt barn. For å vurdere krav om innsyn skal barnehagen motta skriftlig henvendelse som vil bli besvart skriftlig. E-posthenvendelse regnes her som skriftlig henvendelse. Eventuelle kopier av dokumenter fra barnemappen skal leveres direkte til den som har fått tillatelse til innsyn.
Når barnet slutter i barnehagen, vil opplysningene som hovedregel enten overføres til foresatte eller bli slettet av barnehagen. Unntak fra dette kan være barnehagens behov for å dokumentere saksbehandling i en konkret sak knyttet til et barn, for eksempel en barnevernssak.
Trygg håndtering av digitale enheter
Av personvernhensyn skal ikke digitale kommunikasjonsmidler (eks. smartklokke, mobiltelefon e.l.) medbringes barnehagen.
Alle digitale enheter som benyttes i jobbsammenheng, som PC, nettbrett og mobiltelefon, skal være passordbeskyttet. PC og nettbrett skal oppbevares nedlåst etter åpningstid. Personlige enheter skal som en hovedregel ikke benyttes i jobbsammenheng. To-faktor autentisering ved pålogging må benyttes der enhet benyttes til annet enn nødstilfelle.
Bilder av barn – retningslinjer for ansatte
Det kan kun tas identifiserbare bilder av barn som er godkjent for fotografering, og bildene kan kun deles etter godkjenning fra foresatte – ref. samtykkeskjema. Alle Kanvas-barnehager utarbeider egne retningslinjer for håndtering av bilder av barn.
Bilder av barn – retningslinjer for foresatte
Det skal ikke deles bilder av andres barn uten samtykke fra barnas foresatte. Det gjelder alle arrangementer tilknyttet barnehagen, inkludert det som skjer utenfor barnehagens område. Dette baseres på personvernloven og Datatilsynets retningslinjer for personvern i barnehagen, samt deres veileder om bilder av barn. Se folderen «I beste mening» om bilder av barn her: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/
-
Hovedregelen er at du alltid skal be om samtykke fra alle som direkte eller indirekte kan gjenkjennes på et bilde før det publiseres. Hvis de som er avbildet er under 15 år, må også de foresatte samtykke til publiseringen. Hvis du deler bilder uten lov, vil du i verste fall kunne havne i straffansvar. Dette gjelder enten bildet skal deles åpent på en nettside, på en lukket Facebook-side eller via epost.
-
Vi må være særlig bevisste på reglene i situasjoner hvor også andres barn kommer med på bildene som tas, for eksempel på en Lucia-frokost i barnehagen. Der er det lett å få med andre barn på bildet. Da er det viktig at vi spør de foresatte om lov før det deles. Vi vet aldri hvilke situasjoner andre mennesker er i, og mange kan ha gode grunner til å ikke ha bilder av seg selv på nett. Dessuten er det et godt nok argument rett og slett å ikke ønske en slik tilstedeværelse.
-
Unntak: På noen bilder er det selve situasjonen, eller aktiviteten, som er hovedtema. Hvilke personer som er på bildet er da mindre viktig. Dette kan for eksempel gjelde avstandsbilder av et 17. maitog. Slike bilder kan deles uten tillatelse fra de avbildede så lenge bildene er harmløse og ikke på noen måte kan føles krenkende for de som er avbildet. Ha likevel som hovedregel alltid å spørre alle på bildet før det deles for ikke å trå feil. Det er dessuten en høflig gest å spørre dem det gjelder før bildet i det hele tatt tas, så langt det lar seg gjøre.
Sikkerhet/HMS
Vi tar alltid barnas sikkerhet på alvor, og har derfor noen retningslinjer for hva som må unngås av klær og utstyr i barnehagen for å ikke utsette barn for kvelningsfare:
•Bruk buff eller hals i stedet for skjerf.
•Unngå hettegensere eller andre plagg med fastsydd hette. Det meste av parkdresser og regntøy har hetter med glidelås/knapper som løsner om barna blir hengende fast i noe.
•Unngå drikkeflasker med snorer til å henge rundt halsen.
•Fjern snorer fra barnas klær og sekker hvis de kan utsette barnet for kvelningsfare.
•Ikke heng sykkelhjelmer tilgjengelig for barn i garderoben.
•Ikke ta med tau, hoppetau eller hoppestrikk hjemmefra.
For øvrig oppfordrer vi alle til å rygge inn på parkeringsplassen ved henting og levering i barnehagen, for å minske risikoen for ulykker.
Vi har egne rutiner for soving. Alle barn som skal sove på dagen, sover ute i vogn dere tar med til barnehagen. Det er til en hver tid ansatte tilstede som sovevakter når barn sover.
Sykt barn
Kanvas følger folkehelseinstituttets retningslinjer for syke barn.
Det er barnets allmenntilstand som avgjør om barnet kan gå i barnehagen eller bør være hjemme. Som hovedregel bør barnet være friskt nok til å kunne delta i normale aktiviteter i barnehagen, og barnet skal ikke ha feber.
Barn med akutt diaré kan komme tilbake til barnehagen 2 døgn etter at de har blitt symptomfrie.
Medisiner
Legemidler til barn skal, så langt det er mulig, gis utenom barnehagetiden. Dersom legemidler må gis i barnehagen, skal foresatte fylle ut flere skjemaer som blant annet bekrefter type legemiddel, riktig dose og hvem som kan gi medisiner. Disse skjemaene finnes i MyKid.
Jodtablett ved atomulykke:
Jodtabletter er lagret i barnehagen. Barnehagen vil gi barna jodtablett hvis Kriseutvalget for atomberedskap anbefaler at jodtabletter skal brukes. Ved en atomulykke kan det være viktig at barn og unge får jodtabletter raskt. Du som foresatt må gi beskjed til barnehagen v/daglig leder, hvis du ikke ønsker at barnet skal få jodtablett.
Hvorfor jodtablett: Hvis det skjer en atomulykke i Norge eller i nærheten av Norge, kan radioaktivt jod bli spredd gjennom luften i så store mengder at det er fare for at dette stoffet blir tatt opp i kroppen. Jodtabletter blokkerer opptaket av radioaktivt jod i skjoldbruskkjertelen. På denne måten beskytter jodtabletter mot radioaktivitet og gjør at det er mindre risiko for at kreft i denne kjertelen. Derfor anbefaler norske myndigheter at barn og unge under 18 år får en jodtablett hvis det skjer en atomulykke som utsetter dem for radioaktivt jod. Det er meget sjelden at noen får bivirkninger etter å ha fått jodtablett én gang. Ved tvil bør du snakke med barnets lege.
Fravær og vikarer
Ved behov benytter barnehagen seg av vikarer. Vi holder foresatte oppdatert om fravær blant ansatte og om eventuell bruk av vikar.
Alle vikarer må levere politiattest før oppstart, slik øvrige ansatte gjør. Nye vikarer går ikke yttervakter og er heller ikke alene med barna. Vi etterstreber å ikke bruke nye vikarer sammen med de minste barna.
Forsikring
Barn som går i en Kanvas-barnehage er forsikret i KLP Skadeforsikring. Forsikringen gjelder innenfor barnehagens område, og på utflukter, reiser og lignende som arrangeres av barnehagen. I tillegg er barnet forsikret på direkte reise til/fra barnehagen.
Vi gjør oppmerksom på at skadeforsikringen kun gjelder personskader knyttet til ulykker. Eiendeler er altså ikke dekket av denne forsikringen. Dersom man har dyre eiendeler i barnehagen, som briller, vogn el., anbefaler vi at dette inkluderes i foresattes egne forsikringer.
Foreldrebetaling
Maksimalgrensen for foreldrebetaling for et heldags ordinært barnehagetilbud er 2000 kroner per måned fra 1. august 2024.
Kanvas følger maksimalgrensen for foreldrebetaling.
I tillegg kommer kostpenger på kr 500,- per måned.
Barnehagehverdagen
Dagsrytmen
(Dette er bare en skisse over hvordan en dag kan se ut på småbarnsavdeling. Rutiner tilpasses til barna og dagen som en helhet).
Kl.07.30 Barnehagen åpner
Kl.07.30 – 08.30 ca. Frokost for de som vil (har med hjemmefra)
Kl.08.30-10.00/10:30: Lek/aktiviteter i gruppene, ute eller inne.
Kl.10.00/10:30: Første måltid småbarnsavdeling (varm mat fra Matibox tre dager i uka. Brødmat eller havregrøt de andre dagene).
Kl 11:00: Første måltid storbarnsavdeling (varm mat fra Matibox tre dager i uka. Brødmat eller havregrøt de andre dagene).
Kl.11.00 – 14:00 ca. Soving og lek ute eller inne
Sovetidene tilpasses hvert enkelt barn, men de fleste sover i perioden mellom kl 11 – 14. De yngste kan i starten sove flere ganger om dagen hvis de trenger det.
Kl.14.00 Andre måltid (Medbrakt matpakke)
Kl.14.45-17.00 Lek og aktiviteter inne/ute
Kl.17.00 Barnehagen stenger.
Bemanning
Barnehagens ledelse består av en daglig leder i 100% stilling og assisterende daglig leder i 80% stilling.
Bemanningen på hver avdeling består av en eller to pedagogiske ledere med barnehagelærerutdanning. Øvrige ansatte er også godt kompetente. Vi følger nasjonal bemanningsnorm.
De ansatte i barnehagen går ulike vakter. Det betyr at ikke alle ansatte på avdelingen er tilstede i hele åpningstiden.
Ved sykdom kan avdelingene hjelpe hverandre ved åpning eller stenging.
Foreldresamarbeid
MyKid
Kanvas-barnehagene benytter seg av kommunikasjonsportalen MyKid.
Her legger vi ut planer, evalueringer, bilder fra barnehagehverdagen og annen informasjon til foreldre. Vi skriver også som oftest "dagen i dag" med litt informasjon fra avdelingen om den aktuelle dagen. Vi ønsker at foreldre leser gjennom informasjonen som legges ut.
Forøvrig ønsker vi at foreldre legger inn ferie og annet fravær på Mykid.
Via Mykid kan man også sende meldinger og e-poster mellom barnehage og foreldre.
Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter
Kort tid etter barnehagestart gjennomfører vi en startsamtale der formålet er å bli bedre kjent med barnet og familien.
Etter startsamtalen tilbys foresatte en foreldresamtale 2 ganger per år. Hensikten med foreldresamtalen er å få til en god dialog om barnets trivsel og utvikling hjemme og i barnehagen, for å kunne legge til rette for en god barnehagehverdag og videre utvikling for barnet, og et godt og konstruktivt foreldresamarbeid.
Kanvas-barnehagene gjennomfører også foreldremøte én eller to ganger i året.
Les mer om startsamtalen, foreldresamtalene og foreldremøtene her: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas
Foreldrerådet og Samarbeidsutvalget (SU)
Foreldrerådet består av de foresatte til barna i barnehagen. Foreldrerådet skal fremme foreldrenes fellesinteresser og samarbeide med barnehagen om et barnehagemiljø for barna. Foreldrerådet velger foreldrerepresentanter til samarbeidsutvalget (SU).
Alle barnehager er pålagt å ha et samarbeidsutvalg. SU skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ, og består av foresatte og ansatte i barnehagen. Foreldrerådet og samarbeidsutvalget skal bli forelagt, og har rett til å uttale seg i, saker som er viktige for foreldrenes forhold til barnehagen. Samarbeidsutvalget skal med utgangspunkt i rammeplanen vedta en årsplan for den pedagogiske virksomheten. Informasjon om hvilke foreldre som er valgt som SU-representanter, samt kontaktinformasjon til disse, deles på MyKid.
Dugnad
Vi arrangerer dugnad ved behov, maks en gang i året.
Foreldreundersøkelsen
Kanvas-barnehagene deltar årlig i den nasjonale foreldreundersøkelsen. I foreldreundersøkelsen får foresatte si sin mening om barnehagetilbudet, barnas trivsel og samarbeidet mellom hjem og barnehage.
Undersøkelsen gjennomføres mellom 6. januar og 31. januar. Resultatene blir tilgjengelig i februar.
Resultatene fra foreldreundersøkelsen brukes av barnehagen som en hjelp til å vurdere og utvikle barnehagetilbudet. Vi oppfordrer alle foreldre til å delta på undersøkelsen.
Årshjul
Pysjamasfest
Påskefrokost med foreldre og søsken
Klesbyttedag
17. mai markering
Sommerfest med foreldre og familie
Markering av Pride