Informasjonshefte
Kladden Kanvas-barnehage

Om barnehagen

Kladden Kanvas-barnehage åpnet i 2006 og ligger idyllisk til i Godvik med gangavstand til ulike flott turmål. 

Vi er organisert i 3 hjemområder der barna er inndelt i årskull med faste tilhørende voksne. Vi er 5 grupper og har totalt 20,5 årsverk ansatte som jobber med barna. Våre grupper har følgende navn og inndeling;

  • Hundremeterskogen (1 åringer)
  • Ministoltzen (2 åringer)
  • Fløyen (3 åringer)
  • Lyderhorn (4 åringer)
  • Ulriken (5 åringer- førskolebarn)

Ny i barnehagen

Før oppstart

Før barnet begynner i barnehagen mottar de foresatte en sms med beskjed om å registrere barnet og foresatte i kommunikasjonsplattformen MyKid. I MyKid skal dere fylle ut kontaktinformasjon og andre opplysninger som er viktig for barnets opphold i barnehagen, blant annet et samtykkeskjema og en egenerklæring om barnets helse.

Foreldre som ikke bor sammen skal fylle ut hvert sitt skjema.

Opplysninger om barnets helse er taushetsbelagt og det vil være begrenset tilgang til informasjonen i barnehagen.

 

Tilvenning

Les mer om tilvenning her: Tilvenning i barnehagen – Kanvas

Målet for tilvenningsperioden er å gjøre barn og foreldre så trygge på barnehagen at det oppleves greit og trygt å skilles.

 

Overgangen fra hjemmet til barnehagen skal ikke oppleves som et brudd, men som en utvidelse av muligheten for kontakt og nye erfaringer. Hvor lang tid dette tar og hvordan barn og foreldre oppnår trygghet, er ulikt fra barn til barn og foreldre til foreldre.

I Kladden setter vi av 5 dager tilvenning sammen med dere foreldre. Her starter man gjerne bare med et par timer, for så å øke gradvis i dialog med dere foreldre. De første ukene betegnes likevel som tilvenningsperiode, og det er dette som er vårt fokus med de minste barna det første halve året. De fleste arbeidsplasser tilbyr tre dager fri fra jobben til tilvenning i barnehagen, vi forsøker derfor å tilrettelegge for dette dersom behov. Dere bør dog være forberedt på at noen barn vil ha behov for lengre tilvenning, og det er derfor fint om foreldrene har anledning til å justere antallet av tilvenningsdager etter barnets behov.

Vi anbefaler at dere så langt som mulig tilrettelegger for at barnet får ha kortere dager de første ukene.

 

Vårt mål er at minimum 1-2 voksne på teamet kan bli en trygg voksen for hvert barn. Med tanke på barnets utvikling, lek, læring og vennskap vet vi at alt dette blir vanskelig uten den nødvendige tilknytningen og tryggheten på plass. Denne kunnskapen har blant annet fått betydning for hvordan vi organiserer og tilrettelegger den første tiden i barnehagen samt din rolle som forelder.

 

Startsamtalen

Om startsamtalen i Kanvas: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas

Praktisk info

Klær og utstyr

Vi er ute i all slags vær hele året så det er viktig at barn har klær tilpasset dette. Vi har to garderober og for å ivareta et godt innemiljø skal ytterkle (kjeledresse, regntøy, skol/støvler ol.) henge i den ytterste garderoben (grovgarderoben). Bytteklær legges i innergarderoben (fingarderoben). Alle barn får sin egen plass både i ytter-og inner garderoben.

Tips til kle og utstyr i barnehagen kan være:

Grovgarderoben:

  • Regntøy 

  • Gummistøvler om sommeren/vanntette sko eller vinterstøvler  om vinteren

  • Parkdress eller foret vinterdress, alt etter årstid.

  • Skotøy skal stå i stativet eller på hylla i yttergarderoben.

  • Overtrekksbukse (når det er fuktig på bakken med ikke regner vår/sommer/høst)

 

Fingarderoben:

  • Ekstra skift: bukse, genser, 2 t-skjorte2, 2 truser, 2 par sokker og 2 stillongs (unngå strømpebukser )

  • shorts på varme sommerdager

  • Gjerne ullsokker på vinteren og bomull om sommeren 

  • Jakke mot vind evt. en genser er grei om sommeren.

  • Ullundertøy (eller superundertøy) om høsten/vinteren/våren.

  • Ullgenser og ullbukse

  •  Fleece som mellomlag (tilpasset årstid)

  • Luer, hansker/votter, hals – tilpasset årstiden (På grunn av risiko for å henge fast  vil ikke ha skjerf i barnehagen, så alle barna må ha hals. Husk at luen må tilpasses årstiden og beskytte ørene. Det er fint med votter som lar barnet holde i leker. Ullvotter med tommel og regnvotter over er en god løsning vår og høst)

Bringe og hente

I Kladden har vi en åpningstid fra 07.00 – 16.30.  

I hente- og bringesituasjonen møter dere personale fra gruppene i de ulike hjemområdene i Kladden. Foreldre følger barnet til sitt område på morgenen. Informasjon om ditt barn kan formidles til de voksne som tar imot om morgenen. Beskjeder skrives i en beskjedbok slik at vi sikrer at alle voksne på hjemområdet får nødvendig infomasjon. Informasjon av sensitiv art skrives ikke i boken og formidles kun til personal som trenger å vite det.

For å ivareta ditt barn på best mulig måte er det viktig å få informasjon som kan påvirke ditt barn. Det kan være om barnet har sovet dårlig, vært for tidlig våken, noe spesielt som har skjedd slik at barnet er trist/lei seg eller kanskje det har vært noe veldig gøy? Å slå av en kort prat med personalet skaper også trygghet for ditt barn da de opplever at vi har en relasjon og samarbeider godt. 

Dersom barnet ikke har spist frokost hjemme er det naturlig at man starter dagen med frokost i barnehagen. Frokost tider kan variere mellom gruppene og du vil få informasjon om hva som gjelder for din gruppe.

Personalet jobber ulike vakter og vi er flest personale mellom 9 og 14.30. Når du henter ditt barn ønsker vi å gi kort informasjon om hvordan dagen til ditt barn har vært. Noen ganger kan det være at vi ikke får mulighet å oppsøke deg når du henter, men ta kontakt med en i personalet slik at du får gitt beskjed om at du henter ditt barn og eventuelt få en kort oppsummering av dagen. Vi har forståelse for at foreldre er ulike og ikke alle foreldre ønsker samme form for informasjon. Dette kan det være fint å avklare med personalet på forhånd (eks. hva er viktig for deg å få informasjon om?).

Du kan når som helst be om å få en foreldresamtale ved behov for å snakke med barnehagelærer utenom levering og henting. Da avtaler dere et passende tidspunkt.

Mat og måltider

I Kanvas følger vi Helsedirektoratets retningslinjer for mat og måltider i barnehagen.

Les mer om mat og måltider i Kanvas-barnehagene her: Sunn mat i barnehagen – Kanvas

 

Måltidene vi legger til rette for i Kladden er:

Frokost: Medbragt matboks (vi serverer melk)

Lunsj:  Smørelunsj: grovt brød/knekkebrød, pålegg og kuttete grønnsaker. Per nå varierer vi mellom følgende pålegg: Smør, leverpostei/ kylling postei, makrell i tomat, hvitost, brunost, skinke, kalkunpålegg, fårepølse, tubeoster, crabsticks, fiskepudding og røkt makrell.

Vi serverer varmlunsj en gang i uken. Så langt det er mulig serverer vi også noe enkelt varmt (eks. egg) en dag til. Vi lager varm lunsj/middag som er mulig å lage til mange barn (vi er 89 barn). Å lage mat skal være en del av vårt pedagogiske arbeid og barn skal ha mulighet å delta og komme med innspill til meny.

Vi har utarbeidet en rullerende meny på ca. 8-10 retter. Vi planlegger disse rettene slik at de skal være næringsrike og riktig sammensatt. Måltidet skal inneholde f.eks. fisk, kjøtt, potet, ris, fullkornspasta og salat/ grønnsaker.

Fruktmåltid:

Vi kutter opp frukt/bær og grønnsaker. For å få et fullverdig måltid i fruktstunden, tilbyr vi alle matboksen sin. Det er derfor fint om dere kan ta med en ekstra skive eller lignende i matboksen til barna.

Barna får servert melk/vann til alle måltidene i barnehagen.

Matglede i Kladden

Matglede er en kostholds strategi som skal være helsefremmende både for barn og ansatte i Kanvas. Det omfatter både hvilket kosthold vi tilbyr barn, barns måltidsopplevelse, hygiene samt reduksjon og håndtering av matavfall. I tillegg skal vår kostholds strategi være bærekraftig økonomisk og for miljøet rundt oss.
Måltidet skal være en viktig læringsarena der barn erfarer fellesskap og matglede.

 

Retningsgivende for kostholds strategien til barn og ansatte i Kanvas er;

– Det skal tilbys et sunt og variert kosthold til barn og ansatte

– Maten skal «fargelegges» med grønnsaker, frukt og bær

– Kaker, kjeks og liknende, samt søte drikker, bør unngås.

Barn er ofte nysgjerrige på ny mat, men de kan også være skeptiske til mat de ikke har smakt tidligere. Mange barn trenger derfor tid og erfaring for å venne seg til nye smaker og konsistenser. Smakssansen er hele tiden under utvikling. Om barna ikke liker maten første gang de smaker den, synes de kanskje det er godt neste gang eller etter hvert. Hvis barn blir tilbudt et variert utvalg av matvarer og retter, er det lettere å lære å like forskjellige smaker og konsistenser.

Personalet skal sette av god tid til måltidene slik at alle barn får ro og tid til å spise seg mette og mulighet for å oppleve måltidsglede (ca. 30 min). Vi legger til rette for deltakelse, gode samtaler og å skape fellesskapsfølelse.

 

Barn med allergier, intoleranser og livssyn:

For barn som har påvist allergier/ intoleranser serverer vi så langt det er mulig tilsvarende mat som de andre får.

Dette gjelder også for barn med ulike mathensyn ifbm religion/livssyn.

 

Søtsaker:

I kladden etterstreber vi å servere så lite som mulig av sukkerholdig mat. Ved spesielle anledninger som nissefest, påskesamling m.m. får barna en liten sjokoladebit eller liknende (med unntak av de minste). Vi markerer bursdager ved å lage bursdagssamling for barna. Vi serverer ikke noe ekstra mat/søtsaker. Det hender at vi kjøper inn saft-is på en soldag om sommeren. Vi ønsker ikke at foreldre tar med søtsaker på bursdager eller avslutninger og lignende.

 

Tur

I Kladden ønsker vi at barna skal bli kjent med naturens liv og mangfoldighet.Forskning viser at det å være ute i skog og mark er positivt for barna, og at å være ute gir barna større kreativitet, bedre motorikk og sosiale fordeler.

Turer planlegges utifra barnegruppens alder, forutsetninger og behov. Det er dermed variasjoner mellom gruppene på hvor mange turer man har i løpet av en uke, og eventuelle turmål. Vi er opptatt av sikkerhet, og det skal alltid være faste og kjente voksne som følger barn på tur.

Vi ligger idyllisk til i Godvik og kan velge ulike turmål. Vi har vår egen gapahuk i Alvøskogen som brukes ofte, og ellers går vi på turer i nørmiljøet. Det kan være til ulike lekeplasser, til sjøen, eller bare en runde for ås e hvor barna bor. Vi har også vår egen gapahuk rett over veien for barnehagen som vi benytter til lek og aktivitet. 

Bursdagsfeiring

På barnets bursdag er det barnet som er i fokus. Vi henger flagg og bilde ved hoveddøren, og markerer bursdagen til barnet i samling med barna på gruppen. 

Vi er opptatt av et godt miljø for alle barn, og ved bursdagsinvitasjoner må man invitere hele aldersruppen, eventuelt bare guttene/jentene på gruppen. Vi leier ut Kladden til bursdagsfeiring til barn som går i barnehagen (500 kroner), slik at det skal være mulig å eventuelt invitere hele barnegruppen. Vanligvis starter man med å invitere til bursdag i 3- 4 års alder, men dette er opp til foreldre å velge selv. Ta kontakt med Daglig leder dersom du ønsker å leie barnehagen.

Foresatte skal ikke ta med noe kake, is eller annen mat denne dagen (ref. kosthold i barnehagen).

 

Feriestengt og -avvikling

Kanvas-barnehagene holder stengt jul- og nyttårsaften, onsdag før skjærtorsdag og 5 planleggingsdager i løpet av barnehageåret. Barna skal i tillegg ha fire ukers ferie i løpet av barnehageåret. Barn som skal slutte i barnehagen må avvikle ferien før 1. august.

I Kladden har vi prøvd ut 3 uker sommerstengt (uke 28, 29 og 30). Informasjon om hva som skal gjelde videre vil komme i løpet av høsten 2024.

For å planlegge bemanning og mat i ferieuker og ulike høytider (eks. høstferie, jul, vinterferie og påskeferie) sender vi ut påminning om å registrere i mykid om barnet skal ha fri eller komme i barnehagen. 

 

Samtykker

Foreldre fyller ut et samtykkeskjema i MyKid før barnet starter i barnehagen. I dette skjemaet fyller dere ut om dere f.eks. tillater at det tas bilder av barnet, og om dere tillater at barnet kan bli med på tur med offentlig transport.

Foreldre kan gjøre endringer i samtykkeskjemaet gjennom året.

 

Personvern

Alle barnehager har en lovpålagt plikt til å sørge for at personopplysninger er tilfredsstillende sikret for å unngå krenkelser av personvernet til ansatte, barn og foreldre. Barnehagen skal gjennom planlagte og systematiske tiltak sørge for tilfredsstillende informasjonssikkerhet med hensyn til konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet ved behandling av personopplysninger. Personopplysninger skal ikke lagres lenger enn det som er nødvendig.

Samtykke

Lagring av personopplysninger om barn og foresatte forutsetter at samtykkeskjema er fylt ut og signert. Dette gjøres på MyKid.

Barnemapper

Hver barnehage har et digitalt barnemappearkiv der all dokumentasjon om barn som går i barnehagen arkiveres. Daglig leder i barnehagen, eller stedfortredende, er ansvarlig for tilgangskontroll. Kun ansatte som jobber med barnet har tilgang til mappen.

Foresatte har normalt tilgang til informasjonen i barnemappen, for eksempel startsamtale og oppfølgingssamtaler. Dokumenter som er utarbeidet for eventuell intern saksforberedelse kan unntas fra innsyn. Barnets foresatte har som hovedregel rett til innsyn i alt som omhandler sitt barn. For å vurdere krav om innsyn skal barnehagen motta skriftlig henvendelse som vil bli besvart skriftlig. E-posthenvendelse regnes her som skriftlig henvendelse. Eventuelle kopier av dokumenter fra barnemappen skal leveres direkte til den som har fått tillatelse til innsyn.

Når barnet slutter i barnehagen, vil opplysningene som hovedregel enten overføres til foresatte eller bli slettet av barnehagen. Unntak fra dette kan være barnehagens behov for å dokumentere saksbehandling i en konkret sak knyttet til et barn, for eksempel en barnevernssak.

Trygg håndtering av digitale enheter

Av personvernhensyn skal ikke digitale kommunikasjonsmidler (eks. smartklokke, mobiltelefon e.l.) medbringes barnehagen.

Alle digitale enheter som benyttes i jobbsammenheng, som PC, nettbrett og mobiltelefon, skal være passordbeskyttet. PC og nettbrett skal oppbevares nedlåst etter åpningstid. Personlige enheter skal som en hovedregel ikke benyttes i jobbsammenheng. To-faktor autentisering ved pålogging må benyttes der enhet benyttes til annet enn nødstilfelle. 

Bilder av barn – retningslinjer for ansatte

Det kan kun tas identifiserbare bilder av barn som er godkjent for fotografering, og bildene kan kun deles etter godkjenning fra foresatte – ref. samtykkeskjema. Alle Kanvas-barnehager utarbeider egne retningslinjer for håndtering av bilder av barn.

Bilder av barn – retningslinjer for foresatte

Det skal ikke deles bilder av andres barn uten samtykke fra barnas foresatte. Det gjelder alle arrangementer tilknyttet barnehagen, inkludert det som skjer utenfor barnehagens område. Dette baseres på personvernloven og Datatilsynets retningslinjer for personvern i barnehagen, samt deres veileder om bilder av barn. Se folderen «I beste mening» om bilder av barn her: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/

  • Hovedregelen er at du alltid skal be om samtykke fra alle som direkte eller indirekte kan gjenkjennes på et bilde før det publiseres. Hvis de som er avbildet er under 15 år, må også de foresatte samtykke til publiseringen. Hvis du deler bilder uten lov, vil du i verste fall kunne havne i straffansvar. Dette gjelder enten bildet skal deles åpent på en nettside, på en lukket Facebook-side eller via epost.

  • Vi må være særlig bevisste på reglene i situasjoner hvor også andres barn kommer med på bildene som tas, for eksempel på en Lucia-frokost i barnehagen. Der er det lett å få med andre barn på bildet. Da er det viktig at vi spør de foresatte om lov før det deles. Vi vet aldri hvilke situasjoner andre mennesker er i, og mange kan ha gode grunner til å ikke ha bilder av seg selv på nett. Dessuten er det et godt nok argument rett og slett å ikke ønske en slik tilstedeværelse.

  • Unntak: På noen bilder er det selve situasjonen, eller aktiviteten, som er hovedtema. Hvilke personer som er på bildet er da mindre viktig. Dette kan for eksempel gjelde avstandsbilder av et 17. maitog. Slike bilder kan deles uten tillatelse fra de avbildede så lenge bildene er harmløse og ikke på noen måte kan føles krenkende for de som er avbildet. Ha likevel som hovedregel alltid å spørre alle på bildet før det deles for ikke å trå feil. Det er dessuten en høflig gest å spørre dem det gjelder før bildet i det hele tatt tas, så langt det lar seg gjøre.

 

Sikkerhet/HMS

Vi tar alltid sikkerheten til barn på alvor, og har derfor noen retningslinjer for hva som må unngås av klær og utstyr i barnehagen for å ikke utsette barn for kvelningsfare;

  • Bruk buff eller hals i stedet for skjerf.
  • Unngå hettegensere eller andre plagg med fastsydd hette. Det meste av parkdresser og regntøy har hetter med glidelås/knapper som løsner om barna blir hengende fast i noe.
  • Unngå drikkeflasker med snorer til å henge rundt halsen.
  • Fjern snorer fra barnas klær hvis de kan utsette barnet for kvelningsfare.
  • Unngå sekker med snorer hvis de kan utsette barnet for kvelningsfare
  • Parker sykler og sykkelhjelm utenfor porten. Ikke heng sykkelhjelmer tilgjengelig for barn i garderoben.
  • Ikke ta med tau, hoppetau eller hoppestrikk hjemmefra.
  • Ikke legg fra deg poser i garderoben (heller ikke poser som du bruker til å frakte klær i)

Uteområdet og Parkering

  • Husk å alltid lukke porten etter deg og fest på sikkerhetslenke
  • Parker med fronten frem slik at du har god oversikt når du skal kjøre ut fra parkeringsplassen
  • Ikke parker foran porten/gjerdet da dette skaper uoversiktlige situasjoner 
  • Ved henting, pass på at du bare tar med ditt barn ut porten, og sørger for at ikke andre barn går ut sammen med deg

 

NB! Si alltid fra til oss dersom du observerer noe som kan være til fare for barn

 

 

Sykt barn

Kanvas følger folkehelseinstituttets retningslinjer for syke barn.

Det er barnets allmenntilstand som avgjør om barnet kan gå i barnehagen eller bør være hjemme. Som hovedregel bør barnet være friskt nok til å kunne delta i normale aktiviteter i barnehagen, og barnet skal ikke ha feber.

Barn med akutt diaré kan komme tilbake til barnehagen 2 døgn etter at de har blitt symptomfrie.

Medisiner

Legemidler til barn skal, så langt det er mulig, gis utenom barnehagetiden. Dersom legemidler må gis i barnehagen, skal foresatte fylle ut flere skjemaer som blant annet bekrefter type legemiddel, riktig dose og hvem som kan gi medisiner. Disse skjemaene finnes i  MyKid.

Jodtablett ved atomulykke:

Jodtabletter er lagret i barnehagen. Barnehagen vil gi barna jodtablett hvis Kriseutvalget for atomberedskap anbefaler at jodtabletter skal brukes. Ved en atomulykke kan det være viktig at barn og unge får jodtabletter raskt. Du som foresatt må gi beskjed til barnehagen v/daglig leder, hvis du ikke ønsker at barnet skal få jodtablett.   

Hvorfor jodtablett: Hvis det skjer en atomulykke i Norge eller i nærheten av Norge, kan radioaktivt jod bli spredd gjennom luften i så store mengder at det er fare for at dette stoffet blir tatt opp i kroppen. Jodtabletter blokkerer opptaket av radioaktivt jod i skjoldbruskkjertelen. På denne måten beskytter jodtabletter mot radioaktivitet og gjør at det er mindre risiko for at kreft i denne kjertelen. Derfor anbefaler norske myndigheter at barn og unge under 18 år får en jodtablett hvis det skjer en atomulykke som utsetter dem for radioaktivt jod. Det er meget sjelden at noen får bivirkninger etter å ha fått jodtablett én gang. Ved tvil bør du snakke med barnets lege.

Fravær og vikarer

Ved behov benytter barnehagen seg av vikarer. Vi holder foresatte oppdatert om fravær blant ansatte og om eventuell bruk av vikar.

Alle vikarer må levere politiattest før oppstart, slik øvrige ansatte gjør. Nye vikarer går ikke yttervakter og er heller ikke alene med barna. Vi etterstreber å ikke bruke nye vikarer sammen med de minste barna.

Av hensyn til personvern må ansatte godkjenne at det informeres om eventuelle sykmeldinger. 

Ved lengre tids sykdom vil foresatte få informasjon via nyhetsbrev på mykid.Ved lang tids sykmelding vil barnet få ny primærkontakt mens den ansatte er borte.

 

Forsikring

Barn som går i en Kanvas-barnehage er forsikret i KLP Skadeforsikring. Forsikringen gjelder innenfor barnehagens område, og på utflukter, reiser og lignende som arrangeres av barnehagen. I tillegg er barnet forsikret på direkte reise til/fra barnehagen. 

Vi gjør oppmerksom på at skadeforsikringen kun gjelder personskader knyttet til ulykker. Eiendeler er altså ikke dekket av denne forsikringen. Dersom man har dyre eiendeler i barnehagen, som briller, vogn el., anbefaler vi at dette inkluderes i foresattes egne forsikringer.

Les mer om forsikringen her.

Foreldrebetaling

Maksimalgrensen for foreldrebetaling for et heldags ordinært barnehagetilbud er 2000 kroner per måned fra 1. august 2024.

Kanvas følger maksimalgrensen for foreldrebetaling.

Barnehagehverdagen

Foreldresamarbeid

MyKid

Kanvas-barnehagene benytter seg av kommunikasjonsportalen MyKid.

 

Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter

Kort tid etter barnehagestart gjennomfører vi en startsamtale der formålet er å bli bedre kjent med barnet og familien.

Etter startsamtalen tilbys foresatte en foreldresamtale 2 ganger per år. Hensikten med foreldresamtalen er å få til en god dialog om barnets trivsel og utvikling hjemme og i barnehagen, for å kunne legge til rette for en god barnehagehverdag og videre utvikling for barnet, og et godt og konstruktivt foreldresamarbeid.

Kanvas-barnehagene gjennomfører også foreldremøte én eller to ganger i året.

Les mer om startsamtalen, foreldresamtalene og foreldremøtene her: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas

Foreldrerådet og Samarbeidsutvalget (SU)

Foreldrerådet består av de foresatte til barna i barnehagen. Foreldrerådet skal fremme foreldrenes fellesinteresser og samarbeide med barnehagen om et barnehagemiljø for barna. Foreldrerådet velger foreldrerepresentanter til samarbeidsutvalget (SU).

Alle barnehager er pålagt å ha et samarbeidsutvalg. SU skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ, og består av foresatte og ansatte i barnehagen. Foreldrerådet og samarbeidsutvalget skal bli forelagt, og har rett til å uttale seg i, saker som er viktige for foreldrenes forhold til barnehagen. Samarbeidsutvalget skal med utgangspunkt i rammeplanen vedta en årsplan for den pedagogiske virksomheten. Informasjon om hvilke foreldre som er valgt som SU-representanter, samt kontaktinformasjon til disse, deles på MyKid.

Foreldreundersøkelsen

Kanvas-barnehagene deltar årlig i den nasjonale foreldreundersøkelsen. I foreldreundersøkelsen får foresatte si sin mening om barnehagetilbudet, barnas trivsel og samarbeidet mellom hjem og barnehage. 

Undersøkelsen gjennomføres mellom 6. januar og 31. januar. Resultatene blir tilgjengelig i februar. 

Resultatene fra foreldreundersøkelsen brukes av barnehagen som en hjelp til å vurdere og utvikle barnehagetilbudet. Vi oppfordrer alle foreldre til å delta på undersøkelsen.

 

Årshjul

31. jan 2025

Planleggingsdag

30. mai 2025

Planleggingsdag

7-25. jul 2025

Sommerstengt barnehage