Informasjonshefte
Dumpa Kanvas-musikkbarnehage

Om barnehagen

Dumpa Kanvas-musikkbarnehage ligger på Etterstad i bydel Gamle Oslo. Barnehagen startet i 1989 og eies og drives av Kanvas. På stor fløy er det Tussefløyta og Bukkehornet for 3-6 åringer og på liten fløy har vi Feleskrinet og Rocketroll for 0-3 åringer.

I vår barnehage er det mye musikk. Barn og voksne synger, spiller, lytter og danser sammen. Vi opptrer for hverandre og samarbeider om å lære. Et mangfold av musikalske aktiviteter er inkluderende og gir mange muligheter til undring og utfoldelse. Vi ser at musikk, læring, lek og bevegelse er tett bundet sammen. Sjangerne varierer fra kjente barnesanger og folketoner til rock og klassisk. Gjennom felles musisering skapes det gode opplevelser, glede og trivsel. Vi har erfart at musikk knytter oss sammen og styrker samhold og samarbeid både mellom voksne og barn. Musikk gir oss fellesskap og identitet.

Ny i barnehagen

Før oppstart

Før barnet begynner i barnehagen mottar de foresatte en sms med beskjed om å registrere barnet og foresatte i kommunikasjonsplattformen MyKid. I MyKid skal dere fylle ut kontaktinformasjon og andre opplysninger som er viktig for barnets opphold i barnehagen, blant annet et samtykkeskjema og en egenerklæring om barnets helse.

Foreldre som ikke bor sammen skal fylle ut hvert sitt skjema.

Opplysninger om barnets helse er taushetsbelagt og det vil være begrenset tilgang til informasjonen i barnehagen.

 

Når dere har takket ja til plass i barnehagen vil dere bli invitert på besøk for å hilse på å bli litt kjent med oss. Småbarn som får plass ved hovedopptaket med oppstart på høsten, vil også bli invitert til besøksdager i juni, samt et informasjonsmøte med pedagogiske ledere.

 

 

Tilvenning

Les mer om tilvenning her: Tilvenning i barnehagen – Kanvas

Tilvenningsfasen med foreldre til stede i barnehagen:

Dette gjelder i hovedsak for de minste barna når de begynner i barnehagen. For de større barna som allerede har erfaring fra barnehage tidligere, tilpasser vi tilvenningsfasen for barnet i samarbeid med foreldrene.

Dag 1-3 (Dag 1: Klokkeslett 09.30-14.00 Dag 2-3: Klokkeslett 09.30-15.00):

– De to første dagene må foreldrene ta alt ansvar for eget barn

– Personalet holder seg i nærheten av barn og foreldre og griper muligheter som oppstår for å etablere kontakt med barnet i alle typer situasjoner. Men vi kommer også til å ivareta de andre barna på avdelingen slik at de også opplever dagen sin som trygg og at de føler seg ivaretatt.

– Både foreldre og barn bør oppleve at personalet er engasjert og jobber aktivt for å bli kjent med barnet mens forelderen fungerer som trygg base.

– Ved å følge tett på foreldre og barn vil personalet naturlig bli kjent med barnas vaner og rutiner ved måltid, stell, legging, lek og så videre. Dette vil gjøre det enklere å inngå i positivt samspill med barna på egen hånd.

På dag tre kan personalet forsøke å overta en eller flere rutiner med barnet, som måltid, stell eller legging med barna, men helst med foreldrene tilstede i rommet. På den måten fungerer foreldrene som en trygg base for barnet og kan være i beredskap for barnet ved behov.

– Barnet slipper å kjenne på utrygghet ved at forelderen forsvinner.

– Barnet får også på den måten et indirekte signal fra forelderen at hun eller han synes det er ok at personalet tar seg av barnet.

– Når barna sover trenger foreldrene et sted å være, helst et eget rom hvis det er mulighet for det. Trekk dere tilbake på pauserommet, eller sett dere på en benk rett utenfor barnehagen om det er fint vær 🙂

Dag 4 (Klokkeslett 09.30-15.00)

– På dag fire bør personalet være mer tydelig aktiv overfor barna umiddelbart etter at de kommer om morgenen, for eksempel ved å følge barnas lek, utforskning og kontakt med hverandre.

– Foreldrene bes om å holde seg litt i bakgrunnen, for eksempel ved å holde på med en aktivitet i samme rom, være i lek med de andre barna på avdelingen.

– Ved at foreldrene holder seg i bakgrunnen, signaliseres til barna at de skal være mer i kontakt med personalet på avdelingen, samtidig som foreldrene fortsatt er der ved behov.

– Foreldrene kan eventuelt forlate rommet en stund, slik at barna erfarer at det går greit å være alene med personalet. Dette avtales med den enkelte forelder.

– Mange foreldre er opptatt av at barnet deres raskt må begynne å venne seg til å være alene i barnehagen. Bedre at barnet får god tid til å bli kjent i barnehagen med foreldrene tilstede. Da vil de rekke å etablere god kontakt med ansatte uten å kjenne på utrygghet ved foreldrenes fravær. Hovedmålet for denne uka er at oppstarten for relasjonen mellom barnet, foreldrene og barnehagen skal bli god.

– Trygge rammer for relasjonsetablering med personalet vil gjøre det mindre krevende å være alene i barnehagen når den dagen kommer.

– Vi tar en oppsummering om hvordan dagen har gått når dere drar.

Dag 5 (09.30-15.00):

– På dag fem bør personalet gjennomføre alle rutiner med barna.

– Foreldrene kan være noe lenger borte fra avdelingen, men ikke hele dagen.

– gå seg en tur

– være i et annet rom i barnehagen

– bør veksle på å være i og ute av rommet

– Jevnlige samtaler om hvordan det går.

 

· Når foreldrene ikke er til stede i barnehagen lengre:

– Overgangsobjekter som smokk og bamse

– Sensitiv og tilpasset omsorg fra personalet i barnehagen, fokus på å skape gode relasjoner og trygghet både til personalet og til resten av barnegruppa.

– Vi oppfordrer til kortere dager de første ukene. Små barn bruker mye energi på å orientere seg og å finne seg til rette i sin nye hverdag. Dette krever at de får muligheten til å hente seg inn igjen hjemme med sine omsorgspersoner.

– Gode bringe- og hentesituasjoner.

– Foreldrene er barnas primær omsorgspersoner og barna speiler deres uttrykk og følelser. Fremstå som trygge og positive ovenfor barnehagen både hjemme og i bringe- og hentesituasjoner.

– Forutsigbare barnehagedager

– Rolige ettermiddager – både i barnehagen og hjemme. Vi anbefaler å ha fokus på rolige ettermiddager hjemme uten for mye på agendaen.

Startsamtalen

Om startsamtalen i Kanvas: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas

For at vi skal kunne legge til rette for en barnehagehverdag som er tilpasset deres barns behov, trenger vi å vite hvem barnet er og hvilke erfaringer barnet har gjort seg så langt i livet. Dere vil få en egen invitasjon til denne samtalen ved barnehagestart.

Praktisk info

Klær og utstyr

Klær og skotøy etter vær og sesong er viktig, i tillegg til å ha nok skiftetøy i barnets skap i garderoben. Det er foresattes ansvar å påse av deres barn har klær, skotøy og utstyr som er nødvendig til enhver tid. Det er også foresattes ansvar at alt av klær og utstyr merkes med barnets navn.

Ved å merke barnas eiendeler, blir det lettere å holde god orden. 

Bringe og hente

I barnehagehverdagen er den daglige kommunikasjonen med foreldrene svært viktig for oss. Det vil si utvekslingen av informasjon og kommunikasjonen ved levering og henting av barn. Vi ønsker oss en åpen dialog med alle foreldre og  at dere skal få god informasjon om hverdagen til deres barn. I hente-situasjonen kan dere forvente å få en tilbakemelding om hvordan deres barn har hatt det i løpet av dagen og hva vi har gjort. 

I barnehagen kan det også forekomme hektiske ettermiddager og da er det ikke alltid vi rekker å prate med alle foreldre. Vi prøver da så godt vi kan å gi de aller viktigste beskjedene og at vi følger opp i dagene etterpå. Når det gjelder sensitiv informasjon om barnet eller kommunikasjonen mellom foreldre og ansatte, tas dette opp i egne fora. Det er gjerne en samtale mellom foresatte og personalet hvor andre barn og voksne ikke er tilstede. 

Om dere blir forsinket til henting, må dere gi beskjed til avdeling. Barnehagen er åpen frem til kl 17.00, men vi ber foreldre være i barnehagen til kl 16.45. Personalet bruker tiden fra 16.45 til å rydde og gjøre klar avdelingen. 

Om det er andre enn barnets foresatte som skal hente barnet, skal barnehagen ha beskjed. Vi ønsker ingen uvedkommende i barnehagen.

Når dere leverer og henter barna deres, ber vi dere legge mobilen til side og "delta i dagens viktigste møte"!

Mat og måltider

I Kanvas følger vi Helsedirektoratets retningslinjer for mat og måltider i barnehagen.

Les mer om mat og måltider i Kanvas-barnehagene her: Sunn mat i barnehagen – Kanvas

 

I barnehagen vår spiser vi sunn og god mat, med mye grønnsaker og frukt. Vi har varm mat fire dager i uka, og vi samarbeider med Opplysningskontoret for frukt og grønt. Det innebærer blant annet at vi serverer frukt eller grønnsaker til alle måltider vi lager i barnehagen. Når vi feirer bursdager er bursdagsbarnet med og lager smoothies / smoothies-is som blir servert på den store dagen. 

Vi tilbyr sunn mat i tråd med Helsedirektoratets anbefalninger og måltidene er en pedagogisk arena ved at:

  • vi er gode rollemodeller for barna 
  • vi er aktive og tar ansvar for å skape gode samtaler og inkludere alle barna rundt matbordet 
  • vi fargelegger maten med grønnsaker, frukt og bær 
  • barna erfarer matglede

Tur

Vi er på tur hver uke. I løpet av året reiser storebarnsavdelingene til bilbliotek, parker, museer, festivaler og skogen. De drar ofte til Østmarka og benytter seg av skogen som lekeplass og utforskningssted. De benytter seg også av barnehagens nærmiljø og blir godt kjent her og får et eieforhold til den. 2-åringene drar på tur i nærmiljøet, og når våren kommer øver de på å reise med kollektivt. 1-åringene er i barnehagen, og har tilpassede aktiviteter og lek.

Når vi er på tur skjer det mye læring. Vi øver på å ta hensyn og passe på hverandre, vente på tur og holde i hånda, og hvordan man reiser kollektivt. På tur er det mange forskjellige inntrykk, opplevelser og utfordringer man ikke har muligheten til å oppleve i barnehagen. For eksempel gir skogen mange, nye motoriske utfordringer og museer kan gi innlæring og historie på en unik måte. Det er mange ting å se og undre seg over og her er ansatte en viktig støttespiller for barna. Vi er med på å undre oss og være nysgjerrige sammen med barna. Det overordnede målet for tur er å "få varierte, gode opplevelser og inntrykk sammen". Delmål for periode eller enkeltturer vil eventuelt stå på månedsplanen på MyKid

Bursdagsfeiring

Når vi feirer bursdager er bursdagsbarnet i fokus! Barnet er med og lager smoothies / smoothies-is eller grønnsaker og dip som blir servert som dessert på den store dagen. Storebarnsavdelingen går også bursdegstog gjennom hele barnehagen til hyllest for barnet. På ukens fellessamling danses og synges det for alle som har hatt bursdag den siste uken.

Foreldre som ønsker å leie barnehagen for barnets bursdagsfeiring, har mulighet for dette i helgene. Ta kontakt med daglig dersom dette er ønskelig. 

Feriestengt og -avvikling

Kanvas-barnehagene holder stengt jul- og nyttårsaften, onsdag før skjærtorsdag og 5 planleggingsdager i løpet av barnehageåret. Barna skal i tillegg ha fire ukers ferie i løpet av barnehageåret. Barn som skal slutte i barnehagen må avvikle ferien før 1. august.

Barnehagen holder tre uker sommerstengt hvert år i juli. Det er også redusert åpningstid uken før og etter sommersteng, i tillegg til jul og påske. I år holdes i tillegg barnehagen stengt mandag 31. desember 2024.

 

Samtykker

Foreldre fyller ut et samtykkeskjema i MyKid før barnet starter i barnehagen. I dette skjemaet fyller dere ut om dere f.eks. tillater at det tas bilder av barnet, og om dere tillater at barnet kan bli med på tur med offentlig transport.

Foreldre kan gjøre endringer i samtykkeskjemaet gjennom året.

 

Personvern

Alle barnehager har en lovpålagt plikt til å sørge for at personopplysninger er tilfredsstillende sikret for å unngå krenkelser av personvernet til ansatte, barn og foreldre. Barnehagen skal gjennom planlagte og systematiske tiltak sørge for tilfredsstillende informasjonssikkerhet med hensyn til konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet ved behandling av personopplysninger. Personopplysninger skal ikke lagres lenger enn det som er nødvendig.

Samtykke

Lagring av personopplysninger om barn og foresatte forutsetter at samtykkeskjema er fylt ut og signert. Dette gjøres på MyKid.

Barnemapper

Hver barnehage har et digitalt barnemappearkiv der all dokumentasjon om barn som går i barnehagen arkiveres. Daglig leder i barnehagen, eller stedfortredende, er ansvarlig for tilgangskontroll. Kun ansatte som jobber med barnet har tilgang til mappen.

Foresatte har normalt tilgang til informasjonen i barnemappen, for eksempel startsamtale og oppfølgingssamtaler. Dokumenter som er utarbeidet for eventuell intern saksforberedelse kan unntas fra innsyn. Barnets foresatte har som hovedregel rett til innsyn i alt som omhandler sitt barn. For å vurdere krav om innsyn skal barnehagen motta skriftlig henvendelse som vil bli besvart skriftlig. E-posthenvendelse regnes her som skriftlig henvendelse. Eventuelle kopier av dokumenter fra barnemappen skal leveres direkte til den som har fått tillatelse til innsyn.

Når barnet slutter i barnehagen, vil opplysningene som hovedregel enten overføres til foresatte eller bli slettet av barnehagen. Unntak fra dette kan være barnehagens behov for å dokumentere saksbehandling i en konkret sak knyttet til et barn, for eksempel en barnevernssak.

Trygg håndtering av digitale enheter

Av personvernhensyn skal ikke digitale kommunikasjonsmidler (eks. smartklokke, mobiltelefon e.l.) medbringes barnehagen.

Alle digitale enheter som benyttes i jobbsammenheng, som PC, nettbrett og mobiltelefon, skal være passordbeskyttet. PC og nettbrett skal oppbevares nedlåst etter åpningstid. Personlige enheter skal som en hovedregel ikke benyttes i jobbsammenheng. To-faktor autentisering ved pålogging må benyttes der enhet benyttes til annet enn nødstilfelle. 

Bilder av barn – retningslinjer for ansatte

Det kan kun tas identifiserbare bilder av barn som er godkjent for fotografering, og bildene kan kun deles etter godkjenning fra foresatte – ref. samtykkeskjema. Alle Kanvas-barnehager utarbeider egne retningslinjer for håndtering av bilder av barn.

Bilder av barn – retningslinjer for foresatte

Det skal ikke deles bilder av andres barn uten samtykke fra barnas foresatte. Det gjelder alle arrangementer tilknyttet barnehagen, inkludert det som skjer utenfor barnehagens område. Dette baseres på personvernloven og Datatilsynets retningslinjer for personvern i barnehagen, samt deres veileder om bilder av barn. Se folderen «I beste mening» om bilder av barn her: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/

  • Hovedregelen er at du alltid skal be om samtykke fra alle som direkte eller indirekte kan gjenkjennes på et bilde før det publiseres. Hvis de som er avbildet er under 15 år, må også de foresatte samtykke til publiseringen. Hvis du deler bilder uten lov, vil du i verste fall kunne havne i straffansvar. Dette gjelder enten bildet skal deles åpent på en nettside, på en lukket Facebook-side eller via epost.

  • Vi må være særlig bevisste på reglene i situasjoner hvor også andres barn kommer med på bildene som tas, for eksempel på en Lucia-frokost i barnehagen. Der er det lett å få med andre barn på bildet. Da er det viktig at vi spør de foresatte om lov før det deles. Vi vet aldri hvilke situasjoner andre mennesker er i, og mange kan ha gode grunner til å ikke ha bilder av seg selv på nett. Dessuten er det et godt nok argument rett og slett å ikke ønske en slik tilstedeværelse.

  • Unntak: På noen bilder er det selve situasjonen, eller aktiviteten, som er hovedtema. Hvilke personer som er på bildet er da mindre viktig. Dette kan for eksempel gjelde avstandsbilder av et 17. maitog. Slike bilder kan deles uten tillatelse fra de avbildede så lenge bildene er harmløse og ikke på noen måte kan føles krenkende for de som er avbildet. Ha likevel som hovedregel alltid å spørre alle på bildet før det deles for ikke å trå feil. Det er dessuten en høflig gest å spørre dem det gjelder før bildet i det hele tatt tas, så langt det lar seg gjøre.

 

Sykt barn

Kanvas følger folkehelseinstituttets retningslinjer for syke barn.

Det er barnets allmenntilstand som avgjør om barnet kan gå i barnehagen eller bør være hjemme. Som hovedregel bør barnet være friskt nok til å kunne delta i normale aktiviteter i barnehagen, og barnet skal ikke ha feber.

Barn med akutt diaré kan komme tilbake til barnehagen 2 døgn etter at de har blitt symptomfrie.

Barnehagen har hygienerutiner som vi følger opp daglig.

Vi er tett på hverandre og deler på leker og arealer. Hygienerutiner og håndvask er viktig for å begrense smitte. 

Husk alltid og vaske hendene når dere kommer til barnehagen. Rett og slett lurt for at vi alle kan holde oss friskere lengere;-)

Ved sykdomsutbrudd som for eksempel vannkopper, informeres alle foresatte om dette, slik at dere kan følge ekstrea med på deres barn.

Barnehagen tar kontakt med foresatte dersom deres barn blir sykt i løpet av dagen, og barnet må hentes.

Medisiner

Legemidler til barn skal, så langt det er mulig, gis utenom barnehagetiden. Dersom legemidler må gis i barnehagen, skal foresatte fylle ut flere skjemaer som blant annet bekrefter type legemiddel, riktig dose og hvem som kan gi medisiner. Disse skjemaene finnes i  MyKid.

Jodtablett ved atomulykke:

Jodtabletter er lagret i barnehagen. Barnehagen vil gi barna jodtablett hvis Kriseutvalget for atomberedskap anbefaler at jodtabletter skal brukes. Ved en atomulykke kan det være viktig at barn og unge får jodtabletter raskt. Du som foresatt må gi beskjed til barnehagen v/daglig leder, hvis du ikke ønsker at barnet skal få jodtablett.   

Hvorfor jodtablett: Hvis det skjer en atomulykke i Norge eller i nærheten av Norge, kan radioaktivt jod bli spredd gjennom luften i så store mengder at det er fare for at dette stoffet blir tatt opp i kroppen. Jodtabletter blokkerer opptaket av radioaktivt jod i skjoldbruskkjertelen. På denne måten beskytter jodtabletter mot radioaktivitet og gjør at det er mindre risiko for at kreft i denne kjertelen. Derfor anbefaler norske myndigheter at barn og unge under 18 år får en jodtablett hvis det skjer en atomulykke som utsetter dem for radioaktivt jod. Det er meget sjelden at noen får bivirkninger etter å ha fått jodtablett én gang. Ved tvil bør du snakke med barnets lege.

Fravær og vikarer

Ved behov benytter barnehagen seg av vikarer. Vi holder foresatte oppdatert om fravær blant ansatte og om eventuell bruk av vikar.

Alle vikarer må levere politiattest før oppstart, slik øvrige ansatte gjør. Nye vikarer går ikke yttervakter og er heller ikke alene med barna. Vi etterstreber å ikke bruke nye vikarer sammen med de minste barna.

Forsikring

Barn som går i en Kanvas-barnehage er forsikret i KLP Skadeforsikring. Forsikringen gjelder innenfor barnehagens område, og på utflukter, reiser og lignende som arrangeres av barnehagen. I tillegg er barnet forsikret på direkte reise til/fra barnehagen. 

Vi gjør oppmerksom på at skadeforsikringen kun gjelder personskader knyttet til ulykker. Eiendeler er altså ikke dekket av denne forsikringen. Dersom man har dyre eiendeler i barnehagen, som briller, vogn el., anbefaler vi at dette inkluderes i foresattes egne forsikringer.

Les mer om forsikringen her.

Foreldrebetaling

Maksimalgrensen for foreldrebetaling for et heldags ordinært barnehagetilbud er 2000 kroner per måned fra 1. august 2024.

Kanvas følger maksimalgrensen for foreldrebetaling.

Barnehagehverdagen

Foreldresamarbeid

MyKid

Kanvas-barnehagene benytter seg av kommunikasjonsportalen MyKid.

 

Barnehagen bruker MyKid aktivt. På MyKid vil dere som foresatte til enhver tid vite hvor dere kan finne viktig informasjon fra barnehagen. På MyKid vil det bli lagt ut ukentlige aktiviteter og turer i kalanderen, og vi legger inn bilder slik at dere kan få et innblikk i livet i barnehagen. Gruppene legger ut nyhetsbrev hver måned. Dere vil også finne referat fra foreldremøter og møter i barnehagens samarbeidsutvalg på MyKid.

Barnehagen forventer at foresatte følger med på MyKid. Viktig og relevant informasjon legges ut der, og dere som foresatte har selv ansvar for å gå inn og lese/se, slik at dere får med dere relevant informasjon og kan følge med på det pedagogiske innholdet i barnehagen. Det er viktig at dere selv oppdaterer kontaktinformasjon under din profil, slik at vi kan nå dere per telefon og mail. Ved ferie/fravær/fri/sykdom hos deres barn, registrerer dere dette enkelt inn i MyKid. Før ferier som jul, påske og sommer, registrer dere på MyKid når deres barn kommer og har ferie innen gitte frister.

Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter

Kort tid etter barnehagestart gjennomfører vi en startsamtale der formålet er å bli bedre kjent med barnet og familien.

Etter startsamtalen tilbys foresatte en foreldresamtale 2 ganger per år. Hensikten med foreldresamtalen er å få til en god dialog om barnets trivsel og utvikling hjemme og i barnehagen, for å kunne legge til rette for en god barnehagehverdag og videre utvikling for barnet, og et godt og konstruktivt foreldresamarbeid.

Kanvas-barnehagene gjennomfører også foreldremøte én eller to ganger i året.

Les mer om startsamtalen, foreldresamtalene og foreldremøtene her: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas

Barnehagen har foreldremøte hver høst og vår. Foreldremøtene er en arena for et sammarbeid mellom hjem og barnehage. Vi veklser mellom temakvelder med interne/ ekstrne bidragsytere og foreldremøter med fokus på barnehagens innhold.

Foreldrerådet og Samarbeidsutvalget (SU)

Foreldrerådet består av de foresatte til barna i barnehagen. Foreldrerådet skal fremme foreldrenes fellesinteresser og samarbeide med barnehagen om et barnehagemiljø for barna. Foreldrerådet velger foreldrerepresentanter til samarbeidsutvalget (SU).

Alle barnehager er pålagt å ha et samarbeidsutvalg. SU skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ, og består av foresatte og ansatte i barnehagen. Foreldrerådet og samarbeidsutvalget skal bli forelagt, og har rett til å uttale seg i, saker som er viktige for foreldrenes forhold til barnehagen. Samarbeidsutvalget skal med utgangspunkt i rammeplanen vedta en årsplan for den pedagogiske virksomheten. Informasjon om hvilke foreldre som er valgt som SU-representanter, samt kontaktinformasjon til disse, deles på MyKid.

I vår barnehage velges det to representanter og to vara fra foreldregruppen hver høst. Vi har møte i barnehagens Samarbeidsutval minimun en gang per semester og etter behov. 

Dugnad

Barnehagen har dugnad to ganger i året, og er frivillig aktivitet av foresatte. Barnehagens Samarbeidsutvalg er arrangør av dugnaden høst og vår.

De opplever at dugnaden er en fin arena for foreldrene å møtes, og ønsker at dette skal være en arena for å bli bedre kjent. Det inviteres derfor til dugnaden som en fin plass å invitere til et sosialt fellesskap, altså et foreldretreff.

Våre dugnader er på ettermiddagen, slik at foreldre kan bidra til ulike oppgaver mens barna er i barnehagen.

Foreldreundersøkelsen

Kanvas-barnehagene deltar årlig i den nasjonale foreldreundersøkelsen. I foreldreundersøkelsen får foresatte si sin mening om barnehagetilbudet, barnas trivsel og samarbeidet mellom hjem og barnehage. 

Undersøkelsen gjennomføres mellom 6. januar og 31. januar. Resultatene blir tilgjengelig i februar. 

Resultatene fra foreldreundersøkelsen brukes av barnehagen som en hjelp til å vurdere og utvikle barnehagetilbudet. Vi oppfordrer alle foreldre til å delta på undersøkelsen.

 

Årshjul

24. okt 2024

Markering av FN-dagen

31. okt 2024

Markering av Divali

1. nov 2024

Planleggingsdag

2. des 2024

Lysfest – foreldrearrangement

13. des 2024

Luciamarkering på stor fløy – foreldrearrangement

17. des 2024

Nissefest

27. des 2024

Planleggingsdag

30. des 2024

Barnehagen stengt

1. jan 2025 – 28. feb 2025

Prosjekt og temaarbeid frem til Karneval